ATM’ye sıkışan kartı bankaya bildirmeyen müşteri kusurlu

Bir banka müşterisi L.Ö., para çekmek için banka kartını bir öteki bankanın ATM aygıtına yerleştirdi; ekran arızası kodu verdi. Aygıt tarafından karta el konuldu. Rahatsız olan eşini hastaneye yetiştirmesi gereken L.Ö. kartını iade alamadı; bankaya da bilgi vermedi.

2 gün sonra internet hesabına giren L.Ö. kartından 10 bin 500 TL nakit para çekildiğini, 8 bin 660 TL de harcama yapıldığını fark etti.

Banka “Sorumluluk bizde değil” diyerek geri ödeme yapmadı, bahis davalık oldu. Asliye Ticaret Mahkemesi iki tarafı eşit kusurlu buldu; karar Yargıtay’dan döndü. Mahkeme kararında direnince son noktayı Yargıtay Hukuk Genel Kurulu koydu. Konseyin kararında, “Banka kartının ATM aygıtında sıkışıp iade alınamamasından sonra vaktinde bankaya bildirimde bulunmayan kart sahibi, ortaya çıkacak ziyandan sorumludur” denildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir